Volterra: woonplaats van de volturi - Reisverslag uit Pisa, Italië van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu Volterra: woonplaats van de volturi - Reisverslag uit Pisa, Italië van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu

Volterra: woonplaats van de volturi

Door: sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

22 Juli 2013 | Italië, Pisa

Gister zijn we aangekomen na een ontspannen vlucht van een uur en 40 minuten. Alles verliep heel gemakkelijk voor, tijdens en na de vlucht. De weg naar het huis zoeken was echter een ander verhaal. De reis duurde anderhalf uur een half uur langer dan zou moeten, maar we zijn er gekomen! Het huis ligt boven op een berg in een prachtige omgeving! Toen we aankwamen was het nog erg warm. Nadat we een rondleiding door het huis hadden gekregen zijn we dus maar naar het zwembad gegaan. Het was best druk tot het begon te regenen en we nog maar met zijn drieën waren. Er was echter maar één donderslag nodig om Tessa te laten zeggen 'we moeten hier zo snel mogelijk weg'. Er was helemaal geen eten in het appartement dus we zijn naar een echte Italiaanse pizzeria gereden en hebben daar heerlijk gegeten! Daarna zijn we naar de stad (bestond uit stenen oude gele kastelen en 3682993 ijssalons) gereden om een ijsje te halen. Daar zijn we nog even blijven hangen toen we erachter kwamen dat een deel van Twilight daar was opgenomen. We hebben hard ons best gedaan om de exacte locatie te vinden maar dat is nog niet gelukt, maar we geven niet op! Toen we weer thuis kwamen (na weer een keer de weg kwijt te raken) zijn we niet veel later gaan slapen.

Vanochtend waren papa en Ruthy als eerste wakker, papa ging alvast wat boodschappen doen in onze mooie fiat 500 en Ruthy en ik gingen alvast richting het zwembad. Toen Ruthy en ik een half uurtje bij het zwembad lagen kwamen Tessa, Tim en papa ook. We hebben de rest van de ochtend aan het zwembad gelegen en onze tijd vervuld met zwemmen, zonnen, onderwater foto's maken en lezen. Rond een uur of 1 hebben we ontbeten (broodjes met ham, kaas, pesto en tomaat). Tot een uur of 3 hebben we toen nog aan het zwembad gelegen en toen zijn we boodschappen gaan doen. Papa en Ruthy zijn nu aan het koken, Tim zit op de ipad, Tessa maakt foto's van de zonsondergang en ik werk aan dit verslag. De planning voor morgen verschilt niet veel van vandaag! Ik hoop dat het weer in Nederland of waar dan ook net zo lekker weer/leven is als hier!

• 22 Juli 2013 - 21:12

Anneke En Jan:

Lieve familie,

Wat een fantastisch verhaal van jou Sophie. Je moet maar schrijfster worden.
    Een paar vraagjes. Heeft jouw pa een fiat 500 ???? gehuurd waar de hele familie in moet? Zal toch niet waar zijn! Wij zien op de kaart dat jullie niet ver van de zeer mooie badplaatsen Viareggio en Lido di Camaiore zitten. Wij zijn daar in september 2001 geweest.
    Vandaag is het hier ook zeer warm geweest, meer dan 30 graden. We zijn benieuwd naar de foto's van het huis waar jullie verblijven.
    We verheugen ons op het volgende verhaal.

Lieve groeten van Anneke&Jan

• 22 Juli 2013 - 21:39

Sophie Van Gemert:

He Jan en Anneke,

geen zorgen! De grote broer van de fiat 500! We hebben een filmpje gemaakt van het huis alleen die wil nog niet uploaden maar misschien komt die later! Ja klopt, er zijn hier hele mooie stranden!

Liefs

• 22 Juli 2013 - 21:45

Miriam :

Wat een mooie foto's en een mooi uitzicht! Bijna zo mooi als de Vecht (grapje!). Hier is het fantastisch weer. Van die mooie lange avonden, waardoor je veel te laat naar bed gaat. Dat zal bij jullie ook wel zo zijn! Lekker genieten, veel spelen. en iedere dag iets eten wat je nog niet kent :-) Heel veel liefs mama

• 22 Juli 2013 - 23:49

Henk Van Gemert:

Hallo allemaal. inderdaad een mooi verhaal Sophie. Ook ik ben benieuwd naar de foto,s van het huis en natuurlijk het filmpje van dat onvervalste staaltje italiaansdesign wat de fiat 500 toch is ! Een ja, daar valt papa best voor zoals ik hem ken. De onderwaterfoto's zijn erg gaaf ! Groet van Sanne en Henk

• 22 Juli 2013 - 23:53

Dineke:

Wat een heerlijk vakantie verhaal en wat een geweldige foto's. Met name de onder water foto's vond ik spectaculair. Sophie lijkt wel een zeemeermin met die enorme bos zwevende haren,voor Tessa staat deze vakantie op haar kop, wat me heel moeilijk lijkt en Tim kan straks gaan werken in het Dolfinarium in Harderwijk. Heel veel plezier en fijn dat wij dit allemaal zo mee kunnen beleven. Liefs, Dineke.
    ( Heb gisteren Laurien en Wilco's nieuwe huis in Amsterdam gezien: heel groot en heel mooi en een supertuin!)