Tiramisu for the three sisters - Reisverslag uit Pisa, Italië van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu Tiramisu for the three sisters - Reisverslag uit Pisa, Italië van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu

Tiramisu for the three sisters

Door: wij allemaal in de auto

Blijf op de hoogte en volg Sophie

27 Juli 2013 | Italië, Pisa

Tiramisu for the three sisters

Donderdag was ((opnieuw) een dag aan het zwembad. Het enige verschil was dat we die avond gingen nachtzwemmen (iets wat we al de hele week zeiden maar niet deden) Tim en Tessa hebben zich prima vermaakt met de kinderen van een Belgisch gezin onder ons, Louis en Arthur. We hebben nog heel veel onderwaterfoto's geprobeerd te maken die helaas niet zo goed zijn gelukt!

Vrijdag zijn we naar het strand geweest. Een ander strand dit keer, in de buurt van san vincenzo!
Tessa heeft een vlieger gekocht en Tim een bal. Tot een uur of 7 hebben we op het stand gelegen. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben we gedoucht en zijn we richting het dorpje gegaan! In het dorpje was het erg druk en gezellig! Er was een portret tekenaar die er volgens mij elke avond zit en na heel, heel, heel veel smeken heb ik nog steeds geen zelfportret gekregen. :( Hoe dan ook we besloten wat te gaan eten bij een restaurantje op het plein waar de obers er wel erg vermoeid uit zagen, maar het ging om het eten! En dat was erg lekker! Voor het toetje zijn we weer naar het restaurant gegaan met de grappige ober. Hij maakte ons deze keer ook weer aan het lachen nadat wij ten eerste te snel waren gaan zitten en ten tweede dachten dat we het tafelkleedje wel neer konden leggen wat we helaas helemaal verkeerd deden, door ruthy een van onze zussen te noemen. We (ik) twijfel(en) of hij het meende of gewoon aan het slijmen was hij is ons daarna in ieder geval niet meer komen bedienen!

Vanochtend zijn we naar het andere huisje gegaan. Het is een dorpje boven op een berg met 9 huizen en een kerk. Naar goed Italiaans gebruik lag de sleutel verstopt in een gat in de muur en stond er een uitgebreide welkomstmand met wijn, olijfolie en brood klaar! Het is een dorp met misschien niet heel veel mensen maar wel heel veel insecten. De sfeer is wel heel leuk hier en de omgeving is prachtig! We zijn nog even naar het strand geweest en hebben uitgebreid boodschappen gedaan!

Foto's volgen morgen!

liefs

• 28 Juli 2013 - 19:47

Jan:

Hallo allemaal,

Was weer heel erg leuk om jullie verslag te lezen. Ik moet Tim nog even heel hartelijk bedanken voor de rondleiding die hij mij afgelopen donderdag via skype heeft gegeven door jullie mooi huis en de tuin.
    In Nederland hebben we gisteren en zo behoorlijk onweer gehad en dat heeft vandaag voor wel wat verkoeling gezorgd, dat was welkom.
    Gisterenmiddag zijn Anneke en ik met de fiets naar Henk en Sanne gereden en hebben we daar getoast op de verjaardag van Sanne (27-7) en op de komende verjaardag van Henk (1-8). Ze zijn vandaag met motor/zijspan vertrokken, eerst naar Duitsland en aansluitend naar Frankrijk.
    Anneke en ik zijn erg benieuwd hoe het jullie bevalt in het huis waar jullie nu verblijven.

Hartelijke groeten van Anneke en mij.

• 28 Juli 2013 - 21:38

Dineke:

Dag lieverds, ben heel benieuwd naar jullie verslag van de belevenissen in het nieuwe huis en vooral ook naar de foto's. Het klinkt heel erg mooi. Zijn daar ook andere kinderen om mee te spelen? Jullie komen allemaal met dikke vetkussentjes terug van het lekkere eten en vooral van de verrukkelijke tiramisu's: heerrrlijk!! Hoop dat jullie in het nieuwe huis ook heel veel plezier zullen hebben.
    Gisteren ben ik naar Wilco en Laurien geweest om hen te helpen allemaal nieuwe planten in hun Amsterdamse tuin te zetten : is al heel erg mooi geworden. Ze kunnen daar heerlijk wonen.En...we zijn nog eens naar de voorstelling van Vis-a-vis op de vuilstort in Almere gegaan, waar jullie en ik vorig jaar ook zijn geweest . Ook voor de tweede keer was het weer een fantastische voorstelling. Herinneren jullie je nog dat je zo opeens onder de grond kon kijken, en dat de asielzoekers zich daar hadden verstopt en een hartverscheurend lied aanheffen? En dat het eindigt dat ze wegvliegen met een enorme luchtballon? Echt een mooie poetische voorstelling. Vannacht heeft het hier zo verschrikkelijk geonweerd en gestormd, dat ik erg blij was dat mijn bomen en beelden nog rechtop op mijn dakterras stonden toen ik thuis kwam. Kijk uit naar jullie volgende berichtjes, veel plezier, liefs. Dineke.

• 29 Juli 2013 - 18:53

Christa:

Hallo allemaal daar,
    Klinkt goed hoor, wij krijgen er nu ook zin in.
    Wij verstrekken morgenvroeg vanaf Rotterdam en landen dan op Rome. Vandaar rijden we ongeveer 2,5 uur naar onze camping, waar we dan een week blijven. Klopt het dat waar jullie nu verblijven in de buurt van Pisa is? Wij zijn namelijk van plan om hier naar toe te gaan en dat te combineren met het stadje/dorpje Lucca. Wellicht kunnen we het ook combineren met een bezoek aan jullie. We houden nog wel even contact.
    Lieve groetjes van ons allemaal.