Blue lagoon - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu Blue lagoon - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu

Blue lagoon

Door: Sophie en papa

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Augustus 2014 | Griekenland, Kreta

Lieve vrienden en familie,

Weer een paar dagen geen bericht maar dat kwam omdat we veeeeeeel te druk met niks doen waren... Maar goed hier verslag van de afgelopen dagen:

Woensdag hebben we een boottocht gemaakt met de eigenaar van het huis (manolis). Dit zou een 'zeiltocht' worden, eenmaal aangekomen bij het haventje zagen we een klein motorbootje liggen ( wel 7 meter en 140 pk er achter ) Aan het eind van de dag kwamen we tot de conclusie dat deze motorboot nog veel leuker was dan de zogenaamde zeilboot! We hebben ons vermaakt op de middellandse zee vanaf ongeveer half 11 tot 3 uur! We hebben eerst een stuk langs de kust gevaren om bij een prachtige baai uit te komen met heel helder water en een klein kiezelstrandje, na anderhalf uur hebben we die baai verlaten en zijn we nog naar een andere baai gegaan die nóg blauwer water had helaas zijn we hier niet meer gebleven want Manolis was om 5 uur al gaan varen om te vissen waarbij hij een goede buit had: een tonijn van meer dan 200 Kilo!

Gisteren zijn we opnieuw naar club cabana mare gegaan. We hebben nog een dag genoten van de zon en de zee. Ook hebben we nog een tevergeefse poging gedaan om te tennissen (I guess?) met houten bletjes en een tennisbal. Daarnaast hebben we nog een luchtbed achtervolgd dan Ruthy uit haar handen had laten glippen en waarvan ze dacht dat ze dat nog wel even zou achterhalen hmmmmmm ( waarschijnlijk heeft het luchtbed nu de Turkse kust bereikt ) en dat beschrijft de dag op de club wel weer. Rond een uur of zes zijn we nogmaals Chania ingetrokken waar we goed zijn geslaagd bij de Bershka! Daarnaast hebben de dames de fish spa uit geprobeerd. Je weeg wel die kleine visjes die je voeten van eelt ontdoen. Ruthy mocht ook maar ja, Ruthy en visjes aan haar voeten is geen goede combinatie?

Morgen gaan er dit mooie huis verlaten en trekken we oostwaarts, voorbij Rethymnon, naar een plaatsje dat Fodele heet, naar een huis met een beloofd uitzicht op zee!

• 09 Augustus 2014 - 11:21

Dineke Beereboom:

Ha lieve Sophie dat druk zijn met niets doen lijkt mij niet zo heel erg vervelend......Die tocht met de boot langs die prachtige baaien, en als toetje nog even naar de beach club, klinkt allemaal als een heerlijke vakantie. Ben benieuwd naar de foto's van jullie 'nieuwe'huis. Wat betreft Nederland: hier is het ook niet echt slecht. Gisteren gewoon in Den Bosch een buitengewoon goede en zeer gezellige dag met Jan en Wil gehad. Vandaag naar Schoonloo voor een paardrijtocht in de prachtige Drentse bossen, en morgen een feest op het Paterswoldse meer en...meestal schijnt de zon lekker warm. Vriendin L lijkt stabiel en houdt zich erg dapper en is dit weekend omringd door familie. Dus echt beklagenswaardig zijn wij hier gelukkig ook niet...Geniet van jullie heerlijke dagen, kus en lieve groet voor allemaal,. Nog heel veel plezier. Dineke.