Rethymnon - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu Rethymnon - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu

Rethymnon

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

25 Juli 2014 | Griekenland, Kreta

Lieve vrienden en familieleden,

We hebben een tijdje niks laten horen maar dat was omdat het mij niet heel interessant leek om jullie weer te laten weten dat we een lekker lui strand dagje hadden gehad. Er was echter wel één dag dat het er iets minder rustig aan toe ging. Het was rond een uur of vier toen we besloten nog even het strand op te zoeken. Vanaf de weg langs de berg konden we het lichtblauwe water al zien waarop wij enthousiast riepen dat we naar dat stuk moesten gaan. Aangekomen zagen we een prachtig wit strand met maximaal 10 andere bezoekers, perfect dus! We besloten te kijken of de zee net zo lekker was als hij eruit zag. Mama, Tessa en Tim gingen eerst waarop ik volgde. De golven waren toch wel wat hoger dan gedacht. Er zaten golven bij van meer dan twee keer onze hoogte wat meestal lachen was als je omhoog werd geduwd door de golven, het tegenovergestelde was echter minder leuk. Het gebeurde meer dan eens dat er zo een harde en hoge golf kwam dat we er midden in zaten en dat we niet omhoog maar omlaag geduwd werden. Hard gingen we tegen de bodem aan langs de kiezel grond terwijl we onze broekjes en topjes op de goede plek probeerden te houden. Toen tim in een soort spagaat terecht kwam door de stroming en daarbij zijn heup bezeerde waren we er wel een beetje klaar mee. Af en toe was het wel eng maar uiteindelijk (ook al zaten we onder de kiezels en prikten onze ogen van al het zout) was het toch wel erg leuk en konden we hard lachen om elkaar als de ander kopje onder ging.

Maar goed terug naar vandaag. Vandaag besloten we maar is een verandering aan te brengen in onze vaste routine en een deel van Kreta te gaan verkennen. De verkozen plaats: Rethymnon, de 3 na grootste plaats van Kreta en volgens de sites 'the place with everything'. Rethymnon heeft een inwoneraantal van 30.000 mensen en is ongeveer ... Groot. We zijn na een uitgebreid ontbijt rond een uur of twaalf vertrokken. Een uur later hadden we een parkeerplaats gevonden en zaten we al op een terrasje ons eerste ijsje naar binnen te werken. Vervolgens zijn we het stadje in gegaan en slaagde ik meteen met een nieuw paar (neppe) lage all stars, het waren trouwens niet alleen all stars die ze voor een lagere prijs (en kwaliteit) verkochten, abercrombie en hollister shirts, uggs, toms en heel, heel, heel veel neppe ray bans waren daar ook volop in de verkoop, van dat laatste heeft tessa dan ook goed geprofiteerd. Na bijna 3 uur rondgelopen te hebben waren we toe aan een duik, dit was niet al te moeilijk aangezien rethymnon een 15 km lang zandstrand heeft waar wij nog 1,5 uur van hebben genoten. Om de leuke dag af te sluiten hebben we een pizza gegeten op een terras met uitzicht op zee en zijn we vervolgens aan onze terugreis begonnen.

Liefs uit Kreta

• 26 Juli 2014 - 11:52

Frank:

klinkt goed allemaal, zon, zee, strand en lekker eten
    misschien moet Miriam weer eens een weekje mee op survival, beetje afharden kan geen kwaad

• 28 Juli 2014 - 16:36

Ruthy:

Even een berichtje vanachter mijn bureau op het werk in Den Haag om de dag te breken. Nog een paar dagen en dan zijn wij ook op Kreta, kan bijna niet wachten als ik de mooie foto's zie en verheug me er op om weer jullie weer te zien want ik mis jullie. Tessa, jouw H&M pakketje nemen wij mee en ook de andere gevraagde dingen... :-) Sophie, we hebben een heel leuk cadeautje bij ons voor jouw verjaardag en natuurlijk ook je nieuwe simkaart...Tim, hoe is het na de spagaat die je in de zee hebt gemaakt, heb je al weer opnieuw in die hoge golven gespeeld of doe je dat maar liever niet meer? Hoop dat jullie het fijn hebben en samen genieten (zo ziet het er wel uit), tot gauw! Veel liefs, Ruthy