Samaria kloof - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu Samaria kloof - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Sophie Gemert - WaarBenJij.nu

Samaria kloof

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 Juli 2014 | Griekenland, Kreta

Lieve vrienden en familieleden,

Het is op dit moment 23:53 en ik heb ergens de energie vandaan gehaald om het reisverslag te gaan maken. Wat totaal niet logisch is aangezien wij vanochtend om half negen al naast ons bed stonden. En dat was niet omdat we toen al klaar waren met uitslapen, nee we hadden zowaar plannen gemaakt om wat te gaan doen.

Vandaag stond namelijk op de planning: het afdalen van de Samaria kloof en daarna ook nog een bezoekje brengen aan het strand… Dus om kwart over negen zaten we bepakt en bezakt in de auto en besloten op weg te gaan.
2 uur en een kwartier later hadden we heel wat van het landschap van Kreta gezien, hoge bergen, diepe dalen, heel veel heldere zee, grote villa’s en oude dorpjes waarbij we ons de afvroegen hoe het zou zijn als je daar geboren werd. Dit allemaal onderweg naar de kloof waarbij we over de smalste, hobbeligste, slechtste wegen van Kreta reden, en geloof me het is meerdere keren door me hoofd geschoten dat we de berm in zouden rijden waarbij ik verschillende vragen op me afriep (‘Wat is het alarmnummer van Kreta?’ ‘Hoe moet ik iemand reanimeren?’ ‘Overleven we zo een val überhaupt wel?’) waarna ik in de auto met mezelf afsprak dat ik al deze vragen thuis zou opzoeken, zo ver kan ik nog steeds geen antwoord geven op die vragen…
Back to the subject, we waren dus nog steeds niet bij de kloof aangekomen en we besloten dus maar naar het strand te gaan. Hier hebben we nog een heerlijke lange middag doorgebracht aan zee. Waarbij we zeker, en vooral Tim, weer in de golven gespeeld hebben al waren deze wel iets minder hoog dan op het andere strandje, als antwoord op je vraag Ruthy! En ik bedenk me nu dat ik daar waarschijnlijk mijn energie weer heb terug gekregen want niks is lekkerder en rustgevender dan een middag aan zee. Rond een uur of vier besloten we dat het wel weer goed was voor vandaag en begonnen we aan de terugweg waarbij we toch nog een weg vonden die door de kloof ging wat toch wel erg mooi was en zeker het bezoeken waard.

Thuis aangekomen, toen we aan het eten zaten en onze vaste ‘plus en min’ ronde bezig was (hoogte en diepte punten van de dag) kwamen we erachter dat we de dag niet helemaal lekker hadden gepland. De bedoeling was namelijk dat we door de kloof zouden rijden om vervolgens een andere afdaling te nemen naar het strand. Wij dachten eigenlijk dat we een afdaling door de kloof naar het strand zouden nemen, niet realiserend dat het twee aparte activiteiten waren. Ook al hebben we ons niet helemaal aan de originele planning gehouden was het toch een geslaagde dag met een avontuurlijke autorit en een heerlijk zandstrand.

Nu we toch bezig zijn zal ik ook nog even kort wat over de afgelopen paar dagen vertellen. Zaterdag zijn wij gewisseld van huis en daar hebben we de rest van de middag aan het zwembad gelegen, tot nu toe zijn we heel enthousiast over dit huis, het is prima van binnen maar vooral buiten is heel mooi, een groot zwembad met geweldig uitzicht!
En Frank misschien is het niet helemaal survival maar ik denk dat we al goed op weg zijn, gister hebben we namelijk een kleine berg beklommen en onderschat het woord klein niet want het was nog steeds zwaar, al zou dat ook kunnen komen doordat T&T en ik er rennend aan begonnen. ;) We beklommen deze berg omdat er bovenop een kerkje stond wat we al hadden kunnen bewonderen vanaf ons uitzicht waarop mama had geroepen dat ze daar nog heen wilde gaan, zo gezegd zo gedaan. Eenmaal boven was het het ook wel waard hoor! Wat een uitzicht! Tel nu maar onze avontuurlijke autorit van vandaag hierbij op en ik denk dat we al sterk tegen het survivallen aanzitten!

Dikke kus uit Kreta

PS. Blijf kijken bij het verslag of er foto's bijkomen, ik zal er nu een paar bijzetten maar morgen vast meer, heb ook per ongeluk foto's die bij Rethymnon hoorden bij lui dagje gezet!

  • 29 Juli 2014 - 20:16

    Anneke & Jan:

    Lieve Sophie,

    Geweldig hoe je verslag doet van je, jullie, belevenissen, chapeau !!
    Anneke en ik hebben even op internet gekeken wat er bekend is over de Samaria kloof. Het is een natuur spektakel. Het zou een geweldige ervaring zijn geweest als jullie de wandeling, van ja hoor, 16 km door de kloof gemaakt zouden hebben. Ik lees dat je ook een ezeltje had kunnen huren om de tocht af te maken.
    Geweldig dat jullie zo genieten, wel voorzichtig zijn met die hoge golven in zee.

    Doe de hartelijke groeten aan Tessa, Tim, mama en Peter,

    Liefs, Anneke & Jan

  • 29 Juli 2014 - 21:30

    Nan:

    Kalispera,

    Wat een mooi reisverslag Sophie,heel leuk om te lezen.
    Toen ik las Samaria kloof dacht ik echt dat jullie hem gelopen hadden.
    Gemiste kans,wel een flinke tocht,maar het kan ook met behulp van een ezel.
    Het belangrijkste is dat jullie genieten en daar lijkt het wel op,leuk hoor en wat een schitterend zwembad hebben jullie bij dit huis.
    Mooie foto's ook van Kreta.Ik blijf jullie volgen.

    Lieve groeten.
    Kus Nan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Griekenland 2014

Griekenland, Kreta 2014

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2014

Laatste paar dagen

11 Augustus 2014

Free wifi

08 Augustus 2014

Blue lagoon

05 Augustus 2014

Chania

03 Augustus 2014

Evaluatie
Sophie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 25055

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Griekenland 2014

10 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Zeeland 2013.

21 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Toscane 2013.

28 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Oostenrijk 2012.

07 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Spanje 2012.

04 Juni 2011 - 30 November -0001

Spanje 2011.

Landen bezocht: